Wednesday, October 20, 2010

Apa aku buat minggu ni....

Tetiba je rasa rajin nak writing kat blog ni untuk bgtau apa aku buat minggu ni.... Sebenarnya boring heeee.... Minggu ni xde apa sangat yg aku buat, actually mcm biasa je seperti suri rumah yang lain. Skg ni suami aku sibuk tengah buat keje. Aku malas nak kacau dia..... TV pun xbest.... Bukhari lak dah tido.... Jadi aku mengadap internetlah.... Sebelum aku tulis blog ni aku sign in dulu... Banyak kali le pulak aku kena masukkan password... Asyik salah aje.... Rerupanya keypad laptop aku no 8 nya dah senget... Ni keje anak aku le ni.... Ritu aku tgk mulut anak tengah kunyap2... aku pun pk aku ada bg dia makan apa2 ke... xde rasanya... Apa lagi aku pun korek punya korek.... Siap kena gigitan berbisa lagi dari anak aku... Rerupanya dia tgh makan keypad no 7 suami aku.... eeee anak aku ni semua dia korek.... Nasibla aku perasan.... Skg ni dah banyak kes baby tertelan barang.... Anak aku ni pantang jumpa laptop, ligannya.... Kalau aku letak atas meja makan... Sanggup tu berusaha panjat kerusi untuk mengerjakan laptop umminya... ish ish ish.... Extreme no....

Esok aku kena gi klinik untuk check up baby in my tummy.... Hemm jumaat ada interbiu.... Esok kena la menghadap YB untuk minta signature untuk salinan fotostat sijil2 aku.... Sepatutnya skg ni aku kena baca2 apa yg patut untuk intebiu tp malas no le rasanya... Mcm xdpt aje hahaha... -ve no aku ni... Ntah2 ada rezeki anak aku ye tak... Doakan lah kawan-kawan agar aku dpt keje ni.... Kalau dapat xdelah aku asyik tensen sengsorang sbb xde keje.... Dah lama aku xpegang duit... Ni nak bayar hutang kete segala bagai ni.... Sebelum ni xputus2 ada aje duit aku... lepas aje hbs master duit pun lepas jugak hehehe... Duit biasiswa aku pun dah habis lesap... ish ish ish..... Isnin dan selasa baru ni ada karnival keje kat politeknik Syed Sirajuddin... Mulanya aku nak p.... Tapi pk2 balik... Malaslah.... Mesti keje kilang je yg banyak... Sebabnya sini dekat dgn penang.... Jadinya mesti company dr penang je yg ambil bhgn... Mcm aku p temuduga terbuka kat jabatan tenaga kerja kangar.... semua company penang.... Kilang lak tu.... Kalau keje kilang baik aku cari kat perlis ni.... Dekat le dgn family.... Kalau boleh nak keje dekat dgn family senang.... Aku pun nak masuk 2 anak.....

Lecturer kat UNIMAP aku xtry lagi.... Xyakin sebenarnya.... Aku bab2 kena intebiu ni lembap sikit... Tambah2 kalau dia bg soalan suruh aku bg pandangan.... Yg tu aku lemah.... Skg ni aku tgh berlatih2 bg pendapat... Caranya aku tgk berita kul 8 tu... Pasti aku membebel sengsorang bg pendapat aku.... Aku try speaking... Kalau intebiu lecturer sure kena speaking... Pastu kena mengajar lak tu.... Waduh2 susah sekali.... Anyway aku selalu doa pada Allah swt kalau ada rezeki aku keje kat sesuatu tempat tu.... Bukakan lah pintu hati aku seluas-luasnya untuk mencuba.... Amin.... Jadinya UNIMAP ni aku xdpt seru lagi.... Hopefully dengan kesabaran aku selama ini... Allah bg yg terbaik untuk aku sekeluarga.... Amin....

Dari asalnya nak cite pasal apa aku buat minggu ni... Termasuk bab keje... Panjang lak tu aku membebel... heeee... Rajin aku menulis... Ni nak prepare untuk intebiu... STOP.

0 comments: